skip to Main Content
0471 62 82 83 inge@3dwalk.be

Nut van een virtuele 3DWalk-through bij verkoop van (commercieel) vastgoed

Kopers of huurders van bedrijfsvastgoed hebben met nóg meer factoren rekening te houden dan de particuliere markt.  Vaak zijn meerdere partijen betrokken in het beslissingsproces en het duurt doorgaans ook langer, daar waar tijd nu net vaak een uitdaging is.   

Naast je fysieke bezoeken, geef je kandidaten ook de kans om het vastgoed virtueel te verkennen alsof ze er zelf doorheen wandelen, elke hoek en detail te bekijken, en de sfeer echt te proeven. 

Hierdoor krijgen ze snel een nog beter beeld van het pand, de locatie, de afmetingen en de mogelijkheden, wat kan bijdragen aan een verhoogde beleving èn een snellere beslissing. 

5 sterke argumenten:

1. Je versnelt het zoektochtproces en kwaliteit van je fysieke bezoeken

Vaak hebben potentiële kopers van bedrijfsvastgoed simpelweg minder tijd om alle mogelijke panden op korte tijd persoonlijk te bezichtigen, en dat kan het verkoopproces vertragen. 
Enkele handige, technologische tools – specifiek ontworpen om kandidaten via digitale kanalen te introduceren en informeren – kunnen hier een grote meerwaarde betekenen. 
3D-foto’s en virtuele rondleidingen bieden een real-time beeld van een pand, nog voordat de koper een bezoek plant. Kandidaat-kopers kunnen een gepersonaliseerde kijk op het pand krijgen omdat je ze kan begeleiden met notities (Info hotspots) terwijl ze virtueel in het pand rondlopen.
Wanneer ze dan voor een fysieke bezichtiging komen, zijn ze alvast geïnformeerd en beter voorbereid. 

2. Meerdere aankoopbeslissers betrekken

Als het plannen van bezichtigingen en het delen van vastgoedinformatie met één koper al een uitdaging is, wordt het proces nog lastiger als er meer partijen betrokken zijn. 

Naast fysieke bezoeken of de beperkingen van traditionele 2D-fotografie, openen virtuele rondleidingen de deur voor eenvoudig delen en samenwerken tijdens het koop- (of huur)proces.

Als er meerdere beslissers betrokken zijn langs aankoopzijde, wordt het met digitale en virtuele formaten gemakkelijker om elk detail van een pand te bespreken, aan de vergadertafel, “alsof ze er werkelijk zijn”. 

Ongeacht waar ze zich bevinden, iedereen in de groep is even goed en adequaat geïnformeerd. Zo kunnen de kleinste details “ter plaatse” opnieuw en opnieuw worden bekeken, zonder dat iemand zich telkens fysiek hoeft te verplaatsen.  En dat maakt de voorbereidingen uiterst efficiënt. 

3. Meten is weten, ook virtueel?

Sowieso voor woningen, maar nog belangrijker voor commercieel en industrieel vastgoed is er veel overleg nodig tussen meerdere partijen: er moet immers worden onderzocht of de ruimtes geschikt zijn voor de specifieke noden (apparatuur, personeel, infrastructuur, machines,…) van het winkelpand, kantoor, horecazaak, industrieel gebouw,…  

Kopers kunnen nauwkeurig alles binnen het 3D-model meten – van de afmetingen van ruimtes en deuropeningen tot elementen in de ruimte zelf. Met behulp van de meetmodus kan er veel tijd bespaard worden door meerdere bezoeken aan de fysieke locatie te beperken.
Controleren of meubels op een bepaalde plek passen?  Of apparatuur door een deur naar binnen kan?  Het kan allemaal!  De virtuele meetfunctie is hierbij een waardevolle tool en het biedt potentieel voor slimmere ruimteplanning en -benutting.

4. Toon meerdere panden tegelijk

Makelaars hebben maar zo veel tijd in de dag om bezoeken te plannen.  Wat als je in één vergadering je potentiële klant meteen grondig kan rondleiden in de verschillende voor hem relevante panden, alsof hij werkelijk ter plaatse is.  Hoeveel tijd zou je daarmee winnen?…3D interactieve virtuele tools zijn geweldig om tijd te besparen. Waarom ze bijvoorbeeld niet gebruiken als een eerste voorselectie dan!

5. En wat is het nut ervan nà verkoop?

Zelfs wanneer de verkoop of verhuur is gesloten, kan het 3D-model nog een grote waarde betekenen voor je klant: er moet nog veel vergaderd worden over indeling, inrichting, kleine aanpassingen, renovatie, of waar krijgt iedereen zijn eigen plekje,…Simpelweg aan de vergadertafel kan de invulling concreet worden gemaakt, met het pand virtueel mee aan tafel.  Er kan verder worden gemeten en aandachtspunten worden gedeeld via de info-hotspots.

Je klant kan het 3D-model & virtuele tour nog verder delen met personeel, aannemers, leveranciers,..Zonder telkens ter plaatse te moeten gaan. 

Plant de klant nog een renovatie, of wil hij er een interieurarchitect opzetten om de inplanting virtueel uit te tekenen ?  Dat kan, hij kan de bestanden ontvangen die hij nodig heeft voor import in third party-programma’s! 

Vraag naar de mogelijkheden of breng je klant na verkoop gerust in contact!

Back To Top